Un novo tema dos Killer Barbies: Octopus to the Party

Un novo tema dos Killer Barbies: Octopus to the Party

Xa vos falamos da nena Candela no anterior post. A poucos días da celebración da festa do San Lourenzo o 10 de agosto, Candela decidiuse a revelarnos unha verdade que doía na parroquia: Andan dicindo polo pueblo que non vai vir a pulpeira ao San Lourenzo. Para quen non sexa galego que che digan isto[…]

Candela

Candela

* O avó de Candela traballou arreo nas areeiras de Cereixa nos anos 70. O traballo quedaba a rente da propia vivenda familiar, a casa d’A Raxa, pertencente ao lugar de Alende que tamén dá nome ao castro de San Lourenzo. Candela é a última nena da parroquia. Coa súa avoa adoita ir a por[…]

En portada

En portada

As comunidades labregas non manexan o Museo como conceito. Acostumadas dende séculos ás crises de subsistencia, á coerción feudal e caciquil, son sabedoras do poder dos obxectos. As cousas xamais se desbotan, nunca se consideran como entes estáticos, fixos, aos que fitar por lecer estético. Tampouco son lixo. As cousas recíclanse, reutilízanse, tunéanse, trocan de[…]

A noite dos cepos

A noite dos cepos

A importancia da festa popular do San Brais remárcase por ser considerada como a festa dos vellos, que vén de moi antigo, moito antes da Virxe do Rosario. O Xaime d’A Diosa contounos hai quince anos o que facían os mozos de Cereixa no folión de véspera do San Brais cando el el era novo,[…]

A festa dos vellos: cofrades, cregos e cepos

A Virxe do Rosario en Cereixa foi imposta polo señor feudal, o bispo de Lugo, no marco da Contrarreforma. Polo tanto, trátase dun culto ex novo, patrocinado pola Igrexa, e que irrumpiu con forza no patrón de relixiosidade dos habitantes da nosa parroquia, pero que non partía dunha tradición anterior, ao contrario do que acontecía[…]